Activity- / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Thursday, 20.02.2020, 14:00 - 15:30/15:45, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Al, El, Dz, LM, Vo Organization - Draft Meeting Lübeck (Who, Where, When, What?) - Exercise with a group of pupils vs exkursion in Lübeck? - Draft Meeting Bavaria (How, Where, What, Who, When?) - Hint: Preparation of conversation in TwinSpace - Option: Photo/video on COZMO®  (Preparation Ag, recording Ak) - Prospects concerning expansion set - GENERAL FEEDBACK (completion in attended partnerships) Continuing Constructing and Programming - Driverless Car System      (Distance by Ultrasonsic Sensor) - ColourShifter (Model & Program from our ideas)      (Coloursensor at front; display; lifter-construction) - Grip-Arm      (Test IR Receiver and Remote-Control) Options - The Task of Hercules       (modified; adapted for EV3® EDUCATION) Report concerning associated participants: - Thunderbird01, Nairobi KE:      LEGO® with CATALINA ??? - Zorro, Rouen FR:      Dancing RoboCat - Arrow, Kaunas LT:      News from Robotic-Education Dz is organizing repair-works on damaged workstations and taking photos. LM is coaching General Feedback and taking Photo/Video. Vo is assisting on construction, programming and discussing Feedback-Form. Feedback participants: - skipped because of short time for activity and feedback-content itself. One participant is leaving the feedback-routine, because of misunderstanding the conditions of duration in participation in the project. Nevertheless his opinion shall be respectfully summarized at this place: “½ year intensive course using graphical language offers enough basics. Extending contents might be offered separately. During 4 years 8 different additive courses should be available for children.” Feedback teachers: Active participation, partly met by springtime lethargy… in February!
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 20. 02. 2020, 14:00 - 15:30/15:45 Raum 52 Teilnehmer*innen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Al, El, Dz, LM, Vo Organisation - Treffen in Lübeck (Wer, Wo, Wann, Was?) - Übung mit einer Schulgruppe vs Exkursion in HL? - Treffen in Bayern (Wie, Wohin, Was, Wer, Wann?) - Hinweis: Vorbereitung einer Konversation in TwinSpace - Option: Photo/video COZMO®  (Referat Ag, Video/Foto Ak) - Ausblick auf Erweiterungsbox - GENERAL FEEDBACK (vervollständigen; begleitet) (Lu, Ak, Ag) Fortsetzung der Arbeiten - Autonomes Fahrzeug      (Abstand durch Ultraschallsensor;       Programm mit Schleife und Schalter) (Ti,Ma) - FarbTransporter (Modell & Programm AG-Entwurf)      (Farbsensor vorn; Meldungen auf dem Display;           Hebemechanik) (Se, Vi) - Greifarm      (Tests mit IR Empfänger und Sender für          Direktsteuerung) (Ad) Optionen - Die Aufgabe des Herkules       (modifiziert; angepasst auf EV3® EDUCATION) Bericht zu assoziierten Teilnehmer/Innen: - Thunderbird01, Nairobi KE:      LEGO® und CATALINA ??? - Zorro, Rouen FR:                      Dancing RoboCat;                            - Arrow, Kaunas LT:                                                                Neuigkeiten vom Robotic-Kurs                                                                                                                Dz fotografiert und organisiert Reparaturen beschädigter Arbeitsplätze. LM betreut Feedback und dokumentiert in Bild und Film. Vo berät bei Konstruktion und Programm und diskutiert das Feedbackverfahren. Feedback Teilnehmer: - entfällt wegen gekürzter Aktivitätszeit bei ohnehin zentralem Feedbackauftrag. Ein Teilnehmer steigt aus dem Rückmeldeverfahren aus, da er die Dauer des Projekts im Gegensatz zur Gesamtgruppe nicht korrekt realisiert hatte. Gleichwohl soll hier seine Meinung in freier Formulierung zum Tragen kommen: “½ Jahr Intensivkurs mit graphischer Oberfläche genügt für Basiskompetenz. Erweiterungskurse sollten gesondert ausgeschrieben werden. Kindern sollten über 4 Jahre 8 verschiedene additive Kurse offenstehen.” Feedback Lehrkräfte: Weiterhin engagierte Arbeit, teils mit Frühjahrsmüdigkeitsdellen… im Februar!
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
06ZoHerculeDanc01 20200218.ev3  for download LEGO® EV3 Software, by LabVIEW® necessary!